H Guardian, με παρελθόν στις δημιουργικές και αποτελεσματικές διαφημίσεις, κυκλοφόρησε την διαφήμιση με τα τρια γουρουνάκια.
Στην ιστορία της διαφήμισης τα τρία γουρονουνάκια που συλλαμβάνονται να βράζουν τον κακό λύκο και οδηγούνται σε δίκη. Φταίει όμως ο κακός ο λύκος;
Οι απόψεις έρχονται μέσα από το social media βροχή, αποκαλύπτοντας ότι άλλος είναι ο πραγματικός ένοχος, γεγονός που προκαλεί ένα μεγάλο κύμα συμπαράστασης.
Έτσι πλέον γίνεται φανερό ότι η συνεργασία ανάμεσα στην παλιά και την νέα δημοσιογραφία είναι αυτή που μπορεί να μας προσφέρει την ολοκληρωμένη εικόνα.
Η συγκεκριμένη ιστορία είναι μια εξαιρετική αφήγηση που αξιοποιεί πλήρως τις ιδέες σχετικά με τα παλιά και τα νέα κανάλια επικοινωνίας στο παλιό πλαίσιο της διαφήμισης. Το ερώτημα στο οποίο θα ήθελα την άποψη σας είναι αν το περιεχόμενο της την κάνει κατάληλη για εφαρμογή μιας viral στρατηγικής. Κι αν ναι, γιατί;
ΥΓ: Την διαφήμιση υποτιτλισμένη μπορείτε να την δείτε στην διεύθυνση http://www.videoman.gr/16868
.
Η συγκεκριμένη ιστορία είναι μια εξαιρετική αφήγηση που αξιοποιεί πλήρως τις ιδέες σχετικά με τα παλιά και τα νέα κανάλια επικοινωνίας στο παλιό πλαίσιο της διαφήμισης. Το ερώτημα στο οποίο θα ήθελα την άποψη σας είναι αν το περιεχόμενο της την κάνει κατάληλη για εφαρμογή μιας viral στρατηγικής. Κι αν ναι, γιατί;
ΥΓ: Την διαφήμιση υποτιτλισμένη μπορείτε να την δείτε στην διεύθυνση http://www.videoman.gr/16868
.
Το περιεχόμενο είναι κατάλληλο για μία viral στρατηγική για τους εξής λόγους:
ΑπάντησηΔιαγραφή- Αποτελεί μία μοντέρνα εκδοχή ενός γνωστού παραμυθιού καθολικής αποδοχής.
- Είναι κατανοητό, απλό και to the point.
- Προσελκύει το ενδιαφέρον του θεατή, τον κάνει να αναρωτιέται και το video γίνεται αντικείμενο συζήτησης.
Τέλος, καταφέρνει και προβάλλει τα μοναδικά χαρακτηριστικά της Guardian με έναν ιδιαίτερο και ξεχωριστό τρόπο.
Η Guardian στη παραπάνω διαφήμιση α) χρησιμοποιεί ένα αγαπημένο παιδικό παραμύθι που προκαλεί το ενδιαφέρον και τα έντονα συναισθήματα των θεατών β) παρουσιάζει με έξυπνο και κατανοητό τρόπο τις ικανότητες και τις αξίες της γ) δίνει έμφαση στα online μέσα και στα social media που αποτελούν βασική πηγή ενημέρωσης και παρακολουθούνται από τεράστιο αριθμό χρηστών ανά τον κόσμο. Επίσης όλα τα στοιχεία της διαφήμισης (οπτικά-λεκτικά-ηχητικά) συνδυάζονται με εξαιρετικό τρόπο. Για τους παραπάνω λόγους η πλειοψηφία των χρηστών θα μπορούσαν πολύ εύκολα και γρήγορα να τη διαδώσουν και να προκαλέσουν συζήτηση γύρω από αυτή γεγονός που την καθιστά κατάλληλη για την εφαρμογή της viral στρατηγικής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορούμε να πούμε πως πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα viral στρατηγικής, καθώς μέσω ενός γνωστού σε όλους παραμυθιού, η Guardian μπορεί να καταφέρει να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα της παρακινώντάς τους online χτήστες να μιλούν για αυτήν και να μοιράζονται το μήνυμα της με φίλους τους και αυτοί με δικούς τους φίλους και ούτω καθεξής. Με αυτό τον τρόπο η εταιρεία μπορεί να επιτύχει το βασικό στόχο του viral marketing, που έιναι η word of mouth επικοινωνία ή όπως συνηθίζεται να λέγεται πλέον από τους online χρήστες word of mouse.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒασικά χαρακτηριστικά της εν λόγω διαφήμισης είναι ότι:
ΑπάντησηΔιαγραφή1) προσελκύει το ενδιαφέρον, καθώς η δύναμη της δημοσιογραφίας και των social media είναι ένα φλέγον ζήτημα που απασχολεί πολλούς χρήστες του Διαδικτύου και συχνά γίνεται αντικείμενο συζήτησης σε διάφορα blogs
2) έχει πρωτότυπο και διασκεδαστικό concept, που δημιουργεί σ'ένα χρήστη την επιθυμία να μοιραστεί τη διαφήμιση με άλλους φίλους του
3) έχει μικρή διάρκεια, καθώς το video διαρκεί μόνο 2 λεπτά και καταφέρνει να προσελκύσει το ενδιαφέρον από τα πρώτα δευτερόλεπτα
4) το video προβολής μπορεί εύκολα να το "ανεβάσει" ένας χρήστης στο Facebook ή σε κάποιο blog
Όλα αυτά τα στοιχεία συμβάλλουν στη μετάδοση του διαφημιστικού μηνύματος στο ευρύ κοινό σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτός είναι και ο βασικός στόχος μιας viral στρατηγικής. Να δημιουργηθεί, δηλαδή, αναγνωρισιμότητα μέσω του Word of Mouth και η διαφήμιση της Guardian το καταφέρνει με επιτυχία.
To συγκεκριμένο video είναι viral για viral. Αρχικά, δείχνει το ίδιο την δύναμη της εξάπλωσης μιας είδησης (αυτοαναφορικότητα) και ωθεί τον χρήστη να κάνει το ίδιο και να γίνει κομμάτι της "συνολικής εικόνας" Επιπλέον, μας δείχνει το κλασικό παραμύθι από μια πλευρά που κανείς δεν είχε σκεφτεί αλλά όχι θα ήθελαν να μάθουν. Με έντονη δόση χιούμορ αλλά και κριτικής είναι ένα πολύ αποτελεσματικό βίντεο για να διαδοθεί από τους χρήστες και προσελκύει το ενδιαφέρον του κοινού. Το μικρό του μέγεθος και η έντονη εναλλαγή που δεν κουράζει το καθιστούν ιδανικό για προώθηση σε social media
ΑπάντησηΔιαγραφήΆσχετο με το παραπάνω post αλλά επειδή θα ήθελα να το μοιραστώ μαζί σας
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.youtube.com/watch?v=kkiPQ1gFs74&feature=relmfu
Τοβίντεο αποτελεί απόσπασμα της συζήτησης με θέμα «Links and Likes but no Desires: Από την Εμμονή στα Social Media στην Αποτελεσματικότητα του Marketing» που διοργανώθηκε από την Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ (ΕΛ.Α.Μ.) τo Δεκεμβριο 2011 για όσους δεν είχαν πάει μπορείτε να δείτε όλα τα videακια στο Youtube
Η διαφήμιση σκοπό έχει να προβάλει τη νέα πραγματικότητα στη δημοσιογραφία όπως την υλοποιεί η Guardian μέσω του Web 2.0. Μία ανοιχτή πλατφόρμα όπου δημιουργείται με σκοπό την 360ο πληροφόρηση στην οποία συμβάλλουν όλοι ειδικοί και μη ώστε να αποκαλυφθεί στο τέλος η αλήθεια... Προφανώς για αυτό το μήνυμα το καταλληλότερο κανάλι διαφήμισης είναι το internet αφού απευθύνεται στους χρήστες του. Η υλοποίηση είναι με τη μορφή video που κεντρίζει το ενδιαφέρον και μπορεί εύκολα να μεταδοθεί. Το σενάριο έξυπνο διασκεδαστικό ανατρεπτικό δε μπορεί παρά να εμπλέξει το θεατή και να είναι αποτελεσματικό ως εργαλείο viral mkt.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ διαφήμιση αναπαριστά με πολύ αποτελεσματικό τρόπο πώς μπορούν να συνυπάρξουν τα online & τα offline μέσα καθώς και τους λόγους για τους οποίους είναι αναγκαία αυτή η συνύπαρξη. Θίγει λοιπόν ένα θέμα που έχει συζητηθεί πολύ με έναν διαφορετικό όμως τρόπο, χρησιμοποιώντας δηλαδή ένα γνωστό και αγαπημένο παραμύθι στο οποίο μάλιστα δίνει και μία άλλη, ανατρεπτική εξέλιξη. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τη γρήγορη εναλλαγή των πλάνων του spot, το προσεκτικά επιλεγμένο μουσικο χαλί και τη δημιουργικότητα των συντελεστών του, το καθιστούν ιδανικό για viral marketing.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ διαφήμιση της Guardian είναι ιδανική για viral στρατηγική. Πιο συγκεκριμένα, οι δημιουργοί της διαφήμισης βασίστηκαν σε ένα κλασικό παιδικό παραμύθι και κατάφεραν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των χρηστών. Με ένα απλό και κατανοητό περιεχόμενο, προβάλουν τα χαρακτηριστικά και τις αξίες της Guardian σε μια σύγχρονη εποχή. Η γρήγορη εναλλαγή σκηνών και το μικρό μέγεθος της διαφήμισης, την καθιστούν ιδανική για τα social media. Αδαμοπούλου Μαρία
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ χιουμοριστική και ειρωνική εκδοχή του κλασικού παραμυθιού ξαφνιάζει τον θεατή και προκαλεί έντονες εντυπώσεις καθώς η διαφήμιση αυτή τραβάει την προσοχή και εντυπώνεται στη μνήμη του θεατή λόγω της ιδιαιτερότητάς της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκτός από την έκπληξη που προκαλεί όμως, το timing της διαφήμισης είναι πολύ καλό, αφού τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο η δημοσιογράφοι δέχονται κριτική για την αντικειμενικότητα και την πολύπλευρη προσέγγιση των θεμάτων που παρουσιάζουν.
Είτε για τον έναν, είτε για τον άλλο λόγο λοιπόν η διαφήμιση αυτή είναι ιδανική για viral στρατηγική καθώς τραβάει την προσοχή και δεν αφήνει τον θεατή αδιάφορο.
Πολύ έξυπνη σύλληψη, η αναβίωση ενός κλασσικού παραμυθιού να παίρνει τη μορφή σύγχρονης διαφήμισης και να «δανείζεται» στοιχεία της πραγματικότητας, το καθιστούν ευφυέστατο viral. Διαθέτει έντονη δόση χιούμορ και «εμπλέκει» τους χρήστες στην εξέλιξη της υπόθεσης, λες και αποτελούν κομμάτι της πλοκής. Γίνεται το αντικείμενο συζήτησης και αυτό είναι που τελικά που προσελκύει το ενδιαφέρον του κοινού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛόγω του διαφορετικού σεναρίου και της πλοκής του ενδείκνυται για την εξάπλωση της είδησης καθώς μέσα από την ιδιαίτερη δόση χιούμορ εξάπτει το ενδιαφέρον του χρήστη και τελικά πετυχαίνει το στόχο του για viral marketing.
Πρόκειται για μία διαφήμιση η οποία είναι σχεδιασμένη για viral marketing. Μπλέκοντας στοιχεία του κλασικού παραμυθιού και της πραγματικότητας κάνει τους θεατές να αναρωτιούνται τι ακριβώς συμβαίνει. Όλοι προσπαθούν να εμπλακούν στα νέα γεγονότα, δείχνοντας τη συμπαράστασή τους μέσα από κάθε μέσο που μπορούν να εκφραστούν. Οι απόψεις όλων διαδίδονται παντού στο διαδίκτυο, τα νέα κυκλοφορούν “από στόμα σε στόμα” και οι αναγνώστες έχουν πλέον φωνή και μπορούν να αλληλεπιδράσουν. Η πλήρης εικόνα για την αλήθεια, όμως, έρχεται μόνο μέσα από τη συνεργασία της κλασικής δημοσιογραφίας με την online και τα νέα social media.
ΑπάντησηΔιαγραφή