25 Ιουλ 2011

Συνεύντευξη του Στέφανου Λουκάκου επικεφαλής της Google Ελλάδας

Ο επικεφαλής τη; Google Ελλάδος είναι προσκεκλημένος ομηλητής του μαθήματος μας. Στη συνέχεια παρατίθεται μια συνέντευξη του στο Δημήτρη Τσουκαλά το Σεπτέμβριο του 2010 για την online διαφήμιση στην Ελλάδα.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΔΤ Στόχος της Google είναι η ανάπτυξη της online διαφήμισης στην Ελλάδα. Με ποιες ενέργειες και συνεργασίες επιχειρείτε να το κάνετε;

ΣΛ Βλέπουμε ότι λόγω της οικονομικής κρίσης, το Internet παρουσιάζει πολλές ευκαιρίες, σε μια αγορά -τη διαφημιστική- η οποία προοδευτικά φαίνεται να συρρικνώνεται, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στα παραδοσιακά Μέσα. Αυτό το κλίμα εκτιμώ ότι θα δημιουργήσει μια αυξητική τάση στην online διαφήμιση, καθώς δεν περιορίζεται από ειδικές φορολογικές διατάξεις και είναι ένα Μέσο που προσφέρει αμεσότητα, δυνατότητα στόχευσης και -το σημαντικότερο- είναι πολύ φθηνό και ελεγχόμενο κοστολογικά. Σε ό,τι αφορά στο ερώτημά σας για την Ελλάδα, θέλουμε να εκπαιδεύσουμε την ελληνικήαγοράκαι ειδικότερα τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις σχετικά με το online marketing, και να παρουσιάσουμε τα οφέλη του για την ελληνική οικονομία. Πιο συγκεκριμένα, θα μπορούσα να σας πω ότι αμεσότερος στόχος μας είναι ο τουρισμός, ένας από τους σημαντικότερους τομείς για την Google, καθώς πρόκειται για μιααγοράμε πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης, που παράγει ένα από τα σημαντικότερα προϊόντα για την ελληνική οικονομία. Επιπρόσθετα, βασική επιδίωξή μας για την τοπικήαγοράείναι να ενισχύσουμε τις στρατηγικές μας συνεργασίες με μεγάλους εκδότες και άλλους stakeholders της αγοράς και παράλληλα να διευρύνουμε το δίκτυο διαφημιζομένων μας.

ΔΤ Ποια είναι τα διαφημιστικά προϊόντα που προσφέρει η Google στην ελληνική αγορά και ποια η ανταπόκριση που τυγχάνουν από τον εγχώριο επιχειρηματικό κόσμο;

ΣΛ Αυτήν τη στιγμή, τα προϊόντα στα οποία εστιάζουμε είναι το AdWords, ένα απλό και εύχρηστο πρόγραμμα δημιουργίας διαφημίσεων, βασισμένο στην επιλογή λέξεων-κλειδιών σχετικών με την επιχείρηση του διαφημιζόμενου. Το AdWords έχει αποδειχθεί ως ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο πρόγραμμα, καθώς εκτός του ότι προσφέρει μια άκρως στοχευμένη προσέγγιση στη διαφήμιση, είναι συγχρόνως απόλυτα ελεγχόμενο όσον αφορά στη δαπάνη από το διαφημιζόμενο, αρκεί να σας πω ότι το ποσό που πληρώνει η επιχείρηση για κάθε κλικ του καταναλωτή πάνω στο σύνδεσμό της ξεκινά από μόλις 0,01 ευρώ και φτάνει έως όσο θέλει ο ίδιος ο διαφημιζόμενος ή όσο του επιτρέπει ο προϋπολογισμός του.
Το AdSense αποτελεί το δεύτερο πρόγραμμα που θέλουμε να προβάλουμε στην ελληνική αγορά. Το AdSense for Content ανιχνεύει αυτόματα το περιεχόμενο των σελίδων του online εκδότη και παρέχει διαφημίσεις που είναι σχετικές με το κοινό και το περιεχόμενο του αντίστοιχου site, διαφημίσεις που είναι πραγματικά χρήσιμες για τους επισκέπτες, ενώ η υπηρεσία υποστηρίζεται και σε εκδόσεις για κινητό. Αντίστοιχα, το AdSense for Search επιτρέπει στους εκδότες ιστοτόπων να παρέχουν στους επισκέπτες τους τη μηχανή αναζήτησης της Google για τον ιστό και τις ιστοσελίδες τους, και να έχουν κέρδος από την προβολή διαφημίσεων της Google στις σελίδες των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Αντιλαμβάνεστε ότι τα προγράμματα που προσφέρουμε αποτελούν ουσιαστικά και αποτελεσματικά εργαλεία για το χρήστη, ενώ εξασφαλίζουν μια αμοιβαία επωφελή σχέση μεταξύ της Google και των συνεργατών της.

ΔΤ Τι ποσοστό επί των συνολικών εσόδων της Google Hellas αποτελούν τα διαφημιστικά έσοδα;

ΣΛ Παρόλο που είναι πολιτική της Google να μην ανακοινώνει τέτοιου είδους στοιχεία, μπορώ να σας πω ότι το 95% των εσόδων της εταιρείας προέρχεται από τις διαφημίσεις.

ΔΤ Ποια είναι η πολιτική σας όσον αφορά στο mobile advertising στην Ελλάδα; Πώς σχεδιάζετε να κινηθείτε σε αυτό το επίπεδο στη χώρα μας;

ΣΛ Η αγορά της κινητής τηλεφωνία στην Ελλάδα έχει αναμφισβήτητα εδραιωθεί και αποτελεί μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές. Πιο συγκεκριμένα, Smartphones όπως οι συσκευές που χρησιμοποιούν το λογισμικό Android της Google, κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος σε σχέση με τις συμβατικές συσκευές, φτάνοντας το 20% σε πωλήσεις. Οι χρήστες φαίνεται να χρησιμοποιούν το κινητό τους για αναζητήσεις σε τοπικό επίπεδο, όπως π.χ. φαρμακεία, εστιατόρια, πρακτορεία βενζίνης. Αναγνωρίζοντας την ευκαιρία για προβολη σε τοπικό επίπεδο, επεκτείνουμε τη δράση μας και στην κινητή τηλεφωνία, π.χ. το AdSense υποστηρίζεται ήδη και από τα Smartphones.
Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι το mobile search αναδεικνύεται σε μέγιστης σημασίας ζήτημα για εμάς, γι’ αυτό και σκοπεύουμε να το αξιοποιήσουμε σε τοπικό επίπεδο.

ΔΤ Ποιες είναι οι εξελίξεις αναφορικά με το πρόγραμμα Streetview στην Ελλάδα; Mπορεί το εν λόγω πρόγραμμα να λειτουργήσει ως εργαλείο marketing;

ΣΛ Το Street View είναι ένα καταπληκτικό πρόγραμμα που γνώρισε τεράστια επιτυχία όπου παρουσιάστηκε. Ο χρήστης μπορεί να δει τρισδιάστατα την περιοχή που τον ενδιαφέρει, τους δρόμους, τα μνημεία, τα καταστήματα, τις παραλίες ή οποιοδήποτε άλλο αξιοθέατο των περιοχών που καλύπτει η εφαρμογή. Πιστεύουμε ότι, ειδικά στην ελληνική αγορά, το Street View μπορεί να αναδειχθεί σε ένα πολύτιμο και καινοτόμο εργαλείο για τις τοπικές τουριστικές οικονομίες και επιχειρήσεις εν γένει, προσφέροντας τεράστια πλεονεκτήματα τόσο στους Έλληνες χρήστες, όσο και σε ανθρώπους από το εξωτερικό που ενδιαφέρονται π.χ. να σχεδιάσουν τις διακοπές τους ή να δουν την περιοχή γύρω από το εστιατόριο που θα κάνουν κράτηση. Δυστυχώς, η Ελλάδα είναι από τις λίγες χώρες που έχει «κολλήσει» σε συζητήσεις με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Εκτιμούμε, όμως, ότι σύντομα θα μπορούμε να προχωρήσουμε, μιας και ήδη έχουμε χαρτογραφήσει την ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και είμαστε έτοιμοι να καλύψουμε και άλλες περιοχές.

ΔΤ Ποιο είναι το σχόλιό σας για τη συνολική ελληνική αγορά online διαφήμισης;

ΣΛ Το ποσοστό της online διαφήμισης στην Ελλάδα είναι πολύ χαμηλό, αποτελεί το 3%-4% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης, όταν στην Αγγλία αντιπροσωπεύει το 23%, ενώ ο μέσος όρος για την Ευρώπη κυμαίνεται περίπου στο 15%. Ωστόσο, είμαστε αισιόδοξοι, παρά ή λόγω της οικονομικής συγκυρίας: η διαφήμιση στο Internet σίγουρα αποτελεί μια πολύ καλή επένδυση. Άλλωστε, σε περιόδους ύφεσης, ο καθένας μας εξετάζει πολύ καλά πού τοποθετεί τα χρήματά του και θέλει οι τοποθετήσεις του αυτές να του αποδίδουν το μέγιστο δυνατό. Επίσης, σε περιβάλλον κρίσης, οι άνθρωποι συχνά αναζητούν -και βρίσκουν- ευκαιρίες. Ιδιαίτερα σε περιόδους ύφεσης, ο κόσμος προτιμάει να περνάει το χρόνο του στο σπίτι, σερφάροντας στο Internet, πράγμα που εξ ορισμού ενισχύει την online αγορά. Σε αυτό το πλαίσιο, η online διαφήμιση αναδεικνύεται σε μια εξαιρετική επένδυση, αφού, όπως σας ανέφερα, είναι απόλυτα στοχευμένη και προσιτή ακόμη και από κατηγορίες επαγγελματιών που ενδεχομένως να μην έχουν άλλο Μέσο ή ευκαιρία προβολής. Bασικό μας μέλημα, λοιπόν, και πρωταρχική στόχευση για την ελληνικήαγορά είναι να εκπαιδεύσουμε τους χρήστες και τους επαγγελματίες. Να αναδείξουμε, δηλαδή, τα οφέλη τού να αναπτύσσει κανείς μια σωστή online παρουσία και να προβάλλεται στο κοινό του διαδικτύου. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος ώστε να δώσουμε ώθηση στην ελληνικήαγοράonline διαφήμισης και να συνεισφέρουμε ώστε να κατακτήσει ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο της διαφημιστικής πίτας, το οποίο μπορεί να ανέλθει ακόμη και στο 25%.

ΔΤ Ποια είναι ειδικότερα η εικόνα του τομέα του SEM στην Ελλάδα; Τι εκτιμάτε για το μέλλον;

ΣΛ Παράλληλα με την ανάπτυξη του online marketing στην Ελλάδα, εκτιμώ ότι το SEM θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη χώρα μας. Το SEM είναι ήδη το πιο διαδεδομένο εργαλείο του online marketing σε όλο τον κόσμο. Οι κύριοι λόγοι γι’ αυτό είναι ότι καταρχήν αποτελεί μέσο υλοποίησης στοχευμένων ενεργειών και έτσι δεν υπάρχει πια διαφημιστική «ρύπανση». Χάρη στις λέξεις-κλειδιά και τις συναφείς τους εκφράσεις, μπορείς να απευθύνεσαι στα συγκεκριμένα κοινά που αναζητούν τις υπηρεσίες σου, στους οποίους μπορείς, επίσης, να φτάσεις χρησιμοποιώντας κριτήρια γεωγραφικά ή γλωσσικά. Επίσης, το SEM καλύπτει ένα μεγάλο εύρος επιχειρηματικότητας. Έχει πολύ υψηλές αποδόσεις σε σχέση με την επένδυση που αρχικά γίνεται, ανεξάρτητα από το εάν πρόκειται για μια πολύ μικρή επιχείρηση ή μία πολύ μεγάλη ή από το αν ξοδεύεις 1 ευρώ ημερησίως για online διαφήμιση ή μερικές χιλιάδες. Οι ίδιες οι εταιρείες επιλέγουν το ποσό που επιθυμούν να ξοδέψουν ανάλογα με το στόχο τους, ενώ επίσης δεν υπάρχει ελάχιστο όριο δαπάνης.
Επιπλέον, θα πρέπει να σημειώσω ότι το SEM προσφέρει δυνατότητα μέτρησης του ROI αξιολογώντας παραμέτρους όπως, για παραδείγμα, πόσοι άνθρωποι είδαν τη διαφήμιση, πόσοι έκαναν κλικ σε αυτή, όπως επίσης και το κόστος απόκτησης ενός νέου πελάτη. Νομίζω ότι στην Ελλάδα, οι διαφημιζόμενοι μόλις άρχισαν να συνειδητοποιούν τη δύναμη του SEM και τα οφέλη της εφαρμογής τέτοιων εργαλείων και εκστρατειών, γι’ αυτό και πιστεύω ακράδαντα ότι στο εγγύς μέλλον το SEM θα αποτελέσει σημαντικό άξονα σχεδιασμού του marketing για την κάθε εταιρεία.
----------------------------------------------------------
ΠΗΓΗ: http://www.advertising.gr/

7 σχόλια:

  1. Τα χαμηλά ποσοστά της on-line διαφήμισης στην Ελλάδα οφείλονται κυρίως στην έλλειψη εξοικείωσης του Ελληνα διαφημιζόμενου τόσο με το internet γενικά όσο και με επιμέρους έννοιες όπως AdWords, AdSense for Content κλπ. Επιπλέον εαν ο διαφημιζόμενος δεν είναι χρήστης του internet ο ίδιος, δεν μπορεί να δει την διαφήμισή της επιχείρησής του (οπως κάνει με μια έντυπη διαφήμιση) και επομένως δεν εμπιστεύεται το αποτέλεσμα της. Επίσης, μέχρι πρόσφατα, οι διαφημιστικές στην Ελλάδα δεν προωθουσαν την on-line διαφήμιση. Προτιμούσαν την παραδοσιακή, γιατί είχαν μεγαλύτερες αμοιβές (+ τις εκπτώσεις κλπ). Τώρα με την οικονομική κρίση το πράγμα έχει αρχίσει να αλλάζει προς την on-line.
    Ιωάννης Παναγιωτόπουλος, ΜΕΝΤ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ σημαντικά όλα αυτά και για την εξέλιξη των νέων μέσων και για τις νέες δυνατότητες που ανοίγονται σε διαφημιζόμενους και διαφημιστές. Το θέμα όμως πρωτίστως είναι η κάθε εταιρία να σχεδιάσει συγκεκριμένη στρατηγική on-line, η οποία θα ενταχθεί ομαλά με συνέπεια και συνέχεια στην ολιστική στρατηγική Marketing. Ο κάθε διαφημιζόμενος δεν θα πειστεί ποτέ να ακολουθήσει τα νέα αυτά ψηφιακά μέσα, αν δεν ενημερωθεί-εκπαιδευτεί για την πραγματική συμβολή τους αλλά και τη συμπληρωματική τους αποτελεσματικότητα και δράση στην όλη επικοινωνιακή προσπάθεια. Κινήσεις απλά για να γίνουν είναι πολύ εύκολο να γίνουν, αλλά ακόμα πιο εύκολο είναι να αφεθούν χωρίς υποστήριξη και πλάνο σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα από την έναρξή τους και έτσι ο καθένας να αμφισβητεί την αποτελεσματικότητά των μέσων αυτών, ενώ στην πραγματικότητα την αιτία να αποτελούν οι δικές του επιχειρηματικές αποφάσεις. Πλάνο λοιπόν, στρατηγική και ανάλυση της παρούσας κατάστασης είναι τα απαραίτητα στοιχεία πριν την οποιαδήποτε ενέργεια. Γιατί άλλωστε δεν ταιριάζουν όλες οι ενέργειες σε όλους. Πρέπει να γίνουν και οι αντίστοιχες σωστές επιλογές. Κέλυ Σταθάκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Επιπλέον σε όσα έχουν αναφερθεί, πιστεύω ότι δεν είναι η οικονομική κρίση μόνο που θα συμβάλλει στην αύξηση των ποσοστών της χρήσης της online διαφήμισης, αλλά περισσότερο η κατανόηση των εφαρμογών της από τους διαφημιζόμενους, και η πίστη τους στην αποτελεσματικότητα των ενεργειών αυτών. Οι διαφημιζόμενοι πρέπει να σκεφτούν αν το καταναλωτικό τους κοινό έχει σχέση με το διαδίκτυο, επομένως και πρόσβαση στις online διαφημίσεις, πριν αποφασίσουν να σχεδιάσουν μια online καμπάνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα σας
    Κατ'αρχήν θα ήθελα να σας συγχαρώ για την πολύ ποιοτική, κατατοπιστική και ουσιώδης συνέντευξη σας σαν επικεφαλής της μεγαλύτερης εταιρείας που κατέχει την πρώτη θέση στον τομέα της online διαφήμισης με την υπηρεσία Google Adwords και όχι μόνο.
    Στην σημερινή επανάσταση των επικοινωνιών και της διάδοσης της πληροφόρησης σε πολύ γρήγορους ρυθμούς ο άνθρωπος κάθε ηλικείας και φύλου έχει τώρα απαιτήσεις και προκλήσεις, και ως αποτέλεσμα οι εταιρείες που παρέχουν όλες τις απιτούμενες υπηρεσίες να είναι έτοιμες σε αυτό τον δύσκολο ανταγωνισμό να τις προσφέρουν. Η Google Ελλάδος έχει αποδείξει ότι είναι παρών και πιστή στο ραντεβού των εξελήξεων σε αυτή την επανάσταση.
    Κλείνοντας το σχόλιο μου θα ήθελα να επισυμάνω και να κρατήσω από την συνέντευξη σας στο ότι η online διαφήμιση είναι μια εξαίρετη επένδυση για αυτούς που θέλουν να διαφημίσουν τα προιόντα /υπηρεσίες τους σε αυτή την δύσκολή οικονομική κρίση αφού είναι απόλυτα στοχευμένη και προσιτή σε όλους μας.
    Σε αυτή την δύσκολη περίοδο που παιρνά η Ελλάδα, κύριε Τσουκαλά ορθά αναφέρετε την προώθηση του στόχου σας στον τομέα του Τουρισμού γιατί είμαι βέβαιος ότι με την Google Ελλάδος η ΕΛΛΑΔΑ ΘΑ ΠΑΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΑΞΙΖΕΙ.

    Σας εύχομαι κάθε επιτυχία στα καθήκοντα και στους στους στόχους της εταιρείας σας.

    Με εκτίμηση

    Κυριάκος Μιχαήλ

    Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας με Νέες Τεχνολογίες για Στελέχοι Επιχειρήσεων
    Μάθημα :Νέες Τεχνολογίες στη Διαφήμιση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Διόρθωση στο σχόλιο, στο τέλος λάθος αναφορέρθηκα στον κ Τσουκαλά.
    Απευθύνομαι στον κύριο Στέφανο Λουκάκο επικεφαλής της Google Ελλάδος.

    Με εκτίμηση

    Κυριάκος Μιχαήλ

    Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας με Νέες Τεχνολογίες για Στελέχοι Επιχειρήσεων
    Μάθημα :Νέες Τεχνολογίες στη Διαφήμιση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Επιπλέον σε όσα έχουν αναφερθεί, πιστεύω ότι η online διαφήμιση πέρα από την κατάσταση της οικονομικής κρίσης που διανύουμε-που σίγουρα δρα προς όφελος της- θα έχει ανοδική πορεία αφού το ποσοστό των καταναλωτών και δυνητικών πελατών των brands ακολουθεί ανοδική πορεία. Σίγουρα επιτακτική ανάγκη, όπως είπε ο κ. Λουκάκος, είναι η εκπαίδευση των διαφημιζομένων όσο και των ατόμων που ασχολούνται με τη διαφήμιση. Είναι πολλοί εκείνοι που επικαλούνται ότι είναι οι ειδικοί ενώ δεν γνωρίζουν, οδηγώντας τις επιχειρήσεις σε ενέργειες που δεν μπορούν να αντιληφθούν το όφελος για εκείνες. Θεωρώ ότι θα πρέπει τα στελέχη του χώρου της διαφήμισης να παροτρύνουν τις εταιρείες, η κάθε ενέργειά τους να είναι μέρος ενός πλάνου το οποίο είναι αποτέλεσμα στρατηγικής. Γιατί η τάση των εταιρειών και κυρίως των μικρομεσαίων είναι να κάνουμε και εμείς κάτι σχετικό με online, για να μη μας πούνε ότι είμαστε "πίσω" και όχι σε ένα πλαίσιο ολιστικής στρατηγικής. Και την τύχη της οποιασδήποτε τέτοιας ενέργειας την γνωρίζουμε όλοι… Βέβαια πιστεύω ότι θα πρέπει η online διαφήμιση να λειτουργήσει συμπληρωματικά της offline, αναλόγως πάντα με το προϊόν, το στάδιο του κύκλου ζωής του και τι θέλει την κάθε στιγμή ο διαφημιζόμενος να πετύχει. Διαφαίνεται ότι οι διαφημιζόμενοι περισσότερο από κάθε φορά, θα υιοθετούν μοντέλα όπως cost per action (cost per acquisition) με τα οποία θα ξοδεύουν εκ του αποτελέσματος. Με άλλα λόγια, τα brands θα παίρνουν λιγότερο ρίσκο όσο αφορά το διαφημιστικό budget που θα επενδύουν. Τέλος, πιστεύω στην μεγάλη αύξηση του mobile marketing, λόγω του ότι αφενός έχει μεγάλη διείσδυση στην ελληνική αγορά και αφετέρου ως επιχειρησιακό μοντέλο «πατάει» πάνω στα online μοντέλα που έχουν προηγηθεί.
    Σοφία Πανάγου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η συνέντευξη του κ. Λουκάκου έχει πολύ ενδιαφέρο. Το δυστυχές είναι οτι υπάρχουν πολλές επιχ/σεις που ακόμα δεν εχουν αντιληφθεί όλες αυτες τις δυνατότητες και δεν κατευύνουν προς τα εκεί είτε ένα μέρος του μοντέλου επικοινωνίας τους είτε να επενδύσουν για να λάβουν έσοδα από εκεί.

    επίσης, δυστυχώς δεν υπάρχει πανεπιστημιακή μόρφωση που να συνδιάζει τις τεχνικές γνώσεις με την επιστήμη του marketing. έτσι βλέπουμε marketers που δεν γνωρίζουν πως λειτουργούν όλα τα σύγχρονα μέσα και τις δυνατότητες τους ή ανθρώπους με τεχνικές γνώσεις μόνο που δεν έχουν την φιλοσοφία του marketing.

    ΑπάντησηΔιαγραφή