29 Ιουν 2012

Γιατί είναι σημαντική σήμερα η διαφήμιση στο internet


Σε συνέντευξη του ο υπεύθυνος επικοινωνίας της Google Ben Novick, εξηγεί γιατί είναι σήμερα σημαντική η διαφήμιση στο διαδίκτυο ιδιαίτερα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. 

Αφού παρακολουθήσετε την συνέντευξη του, στην διεύνθυνση http://www.capital.gr/capitaltv/player.aspx?id=675, σας ζητώ την άποψη σας στο ερώτημα αν η online διαφήμιση προσφέρει περισσότερες δυνατότητες στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε σχέση με τις μεγάλες με συνέπεια αυτό να δίνει στις πρώτες κάποιας μορφής ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. 

18 σχόλια:

  1. Σίγουρα η online διαφήμιση προσφέρει πολλές δυνατότητες στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Παρόλα αυτά δε νομίζω ότι αυτές οι δυνατότητες είναι περισσότερες σε σχέση με αυτές που δίνονται στις μεγάλες επιχειρήσεις. Η online διαφήμιση απαιτεί λιγότερους πόρους, ενώ ταυτόχρονα είναι στοχευμένη και δεν περιορίζεται σε εθνικά σύνορα (η φυσική τοποθεσία μεταφέρεται στον ψηφιακό κόσμο).
    Όπως είπε στη συνέντευξή του ο υπεύθυνος επικοινωνίας της Google, το κόστος των διαφημίσεων υπολογίζεται per click, δηλαδή σύμφωνα με το ενδιαφέρον που δείχνουν οι χρήστες του ιντερνετ για το προιόν, συνεπώς διακρίνουμε μία διαδραστικότητα, που μπορούμε να υποθέσουμε πως συνδέεται με την αποτελεσματικότητα της διαφήμισης.
    Ειμαι της άποψης ότι η online διαφήμιση δίνει στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις τη δυνατότητα να ανταγωνιστούν με πιο "ισους όρους" τις μεγάλες επιχειρήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η διαδικτυακή διαφήμιση προσφέρει αρκετά πλεονεκτήματα σε μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις όπως αυτά επισημαίνονται και στο βίντεο. Από την άλλη πλευρά πιστεύω πως το διαδίκτυο αυξάνει τον ανταγωνισμό μεταξύ επιχειρήσεων αφού πλέον οι επιχειρήσεις δεν ανταγωνίζονται μόνο σε τοπικό επίπεδο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι κυριότερες δυνατότητες που προσφέρει η online διαφήμιση στις επιχειρήσεις είναι η δυνατότητα αλληλεπίδρασης με το κοινό και η μέτρηση της αποτελεσματικότητας των διαφημιστικών τους μηνυμάτων.
    Όσον αφορά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούμε να πούμε ότι προσφέρει ένα επιπλέον πλεονέκτημα, τη δυνατότητα να διεκδικούν μεγαλύτερα μερίδια αγοράς. Κάνοντας σωστή χρήση των εργαλείων της διαδικτυακής διαφήμισης οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις παύουν πλέον να περιορίζονται στη φυσική τους παρουσία και επεκτείνονται μέσω των διαδικτυακών τους διαφημίσεων και σε νέες αγορές είτε πρόκειται για νέες πόλεις είτε ακόμα και για νέες χώρες. Με αυτό τον τρόπο αυξάνουν τα κέρδη τους καθώς και τα μερίδιά τους και γίνονται πιο ανταγωνιστικές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. *Επέλεξα το συγκεκριμένο μάθημα γιατί μου αρέσει το αντικείμενο και θεωρώ ότι θα αποτελέσει σημαντικό εφόδιο για την επαγγελματική μου πορεία αφού είναι το μέλλον του συγκεκριμένου κλάδου.

      Διαγραφή
  4. Είτε για τις μικρές, είτε για τις μεγάλες επιχειρήσεις το μέλλον σίγουρα βρίσκεται στο e-επιχειρείν. Ειδικότερα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να επωφεληθούν από το διαδίκτυο και την δικτυακή διαφήμιση έχοντας ακριβώς ίσες ευκαιρίες με τους μεγάλους παίκτες της αγοράς. Πλέον μικροί και μεγάλοι επιχειρηματίες , αν επενδύσουν σωστά στο διαδίκτυο και στη διαφήμιση τους, μπορούν να απολαμβάνουν παρόμοια οφέλη, αρκεί βέβαια να διαθέτουν τους κατάλληλους προγραμματιστικούς μηχανισμούς και το κατάλληλο λογισμικό, που επιτρέπει την ηλεκτρονική ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών. Έτσι οι μικροί παίκτες της αγοράς μπορούν να αυξήσουν το μερίδιο τους, διενεργώντας συναλλαγές αποκλειστικά μέσω διαδικτύου, παρακάμπτοντας τον ανθρώπινο παράγοντα, ελαχιστοποιώντας την πιθανότητα λάθους αλλά και την κακόβουλη χρήση στοιχείων. Το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεπώς μετασχηματίζει τις επιχειρηματικές συναλλαγές, προσφέροντας στιγμιαία επικοινωνία και εξυπηρέτηση, κατά τη διάρκεια όλου του εικοσιτετραώρου, σε όποιο μέρος της γης και να βρίσκεσαι ,ότι και να ζητήσεις στο ελάχιστο δυνατόν κόστος. Πασίγνωστο παράδειγμα η περίπτωση της Amazon. Ξεκίνησε σαν μία μικρομεσαία επιχείρηση online που ποτέ στην προ ίντερνετ εποχή δε θα είχε τέτοιες ευκαιρίες και έγινε το μεγαλύτερο διαδικτυακό βιβλιοπωλείο με μερίδιο αγοράς 50%. .Τέλος είναι φανερό πλέον,ότι οι εταιρείες έχουν λάβει το μήνυμα: οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις ανά τον κόσμο εκτιμάται ότι θα δαπανήσουν φέτος πάνω από 6,6 δισ. δολ για διαφήμιση μέσω κινητών τηλεφώνων και tablets («mobile advertising»), έναντι 3,3 δισ. δολ πέρυσι και 1,6 δισ. το 2010.Χρυσάνθη Τασσοπούλου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΩ ΟΤΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΕΠΕΛΕΞΑ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ ΑΥΤΌ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ,ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΘΕΩΡΩ ΤΗΝ 8Η ΤΕΧΝΗ.ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΛΟΙΠΟΝ ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΧΩΡΟ,ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΝΑ ΕΡΓΑΣΤΩ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΚΑΘΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΝΑ ΦΟΒΕΡΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ

      Διαγραφή
  5. Για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις το διαδίκτυο είναι το καλύτερα στοχευμένο μέσο για την προβολή τους. Σήμερα οι επιχειρήσεις πέραν από την αναγνωρισιμότητα του προϊόντος τους επιθυούν να δημιουργήσουν δυνατούς δεσμούς με τους καταναλωτές. Τα web sites τους δίνουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν το μήνυμά τους γρήγορα, ολοκληρωμένα (μέσα από όλα τα κανάλια που διαθέτει κάθε site, όπως fb page, twitter, newsletters, banner στο i-phone app τους), οικονομικά και πάντα με μετρήσιμο αποτέλεσμα.

    Μειονέκτημα για τις επιχειρήσεις στο διαδίκτυο είναι η ελευθερία λόγου τόσο των bloggers (που μπορούν να διαφημίσουν το προϊόν ή το αντίθετο), όσο και των αναγνωστών όπου μπορούν να εκφράσουν τη δυσαρέσκειά τους για το προϊόν είτε μέσα από τη fb page του πελάτη είτε μέσα από forums και προσωπικές σελίδες τους σε social media. Οι marketers θα πρέπει να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε κρίση παρουσιαστεί - όποτε παρουσιαστεί- , γι αυτό και είναι απαραίτητο να έχουν την υποστήριξη μιας διαφημιστικής εταιρίας στα social media.

    Πηνελόπη Μουλά

    *) Το συγκεκριμένο μάθημα θεωρώ ότι θα με βοηθήσει πολύ στην εργασία μου, ώστε να προτείνω στους διαφημιζόμενους την καλύτερη δυνατή προβολή για το προϊόν τους χρησιμοποιώντας όλα τα εφαρμογές που διαθέτει το site. ταυτόχρονα θέλω να αποκτήσω γνώση του αντικειμένου για να μπορώ να ανταποκρίνομαι άμεσα σε όποια διευκρίνιση, αλλαγή ή πρόταση προκύψει απο την πλευρά του πελάτη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Είναι γεγονός πως η online διαφήμιση κατακτάει μέρα με τη μέρα μεγαλύτερο μερίδιο στη πίτα της διαφημιστικής δαπάνης και οι εταιρείες θα αρχίσουν να επενδύουν μόνο σε online μέσα. Για αυτό τον λόγο επέλεξα και το συγκεκριμένο μάθημα. Ελπίζω μέσα από τις διαλέξεις να αποκτήσω γνώσεις που θα με βοηθήσουν στο μέλλον μου. Αδαμοπούλου Μαρία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η online διαφήμιση δίνει σαφώς νέες δυνατότητες τμηματοποίησης και στόχευσης για τις επιχειρήσεις. Τα μετρήσιμα αποτελέσματα που προσφέρει μπορούν να τις βοηθήσουν άμεσα, καθοδηγώντας τις στις πιο cost-effective λύσεις ανά περίπτωση. Με τον τρόπο αυτό, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι πλέον σε θέση να ανταγωνιστούν ισότιμα τις μεγάλες. Τα υπέρογκα budget παύουν πλέον να είναι προύπόθεση για την επιτυχία του διαφημιζόμενου, πλεονέκτημα που οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν και πρέπει να εκμεταλλευτούν. Βεβαίως ο B. Novick αναφέρεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις μεγεθών που δεν έχουν να κάνουν με την ελληνική πραγματικότητα, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι τίθεται κάποιος περιορισμός για την οποιαδήποτε εταιρεία. Στην online διαφήμιση καταργείται κάθε όριο, τόσο τεχνικό όσο και γεωγραφικό.
    Ο λόγος που επέλεξα το συγκεκριμένο μάθημα είναι ακριβώς για να πάρω όσο το δυνατόν περισσότερη γνώση σχετικά με τη νέα πραγματικότητα που εγκαινιάζει η online διαφήμιση. Το μάρκετινγκ και η διαφήμιση αλλάζουν καθημερινά και είναι απαραίτητο να έχουμε επαφή με ό,τι πιο νέο παρουσιάζεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Με την είσοδο της online διαφήμισης ως ένα νέο κανάλι επικοινωνίας, τα δεδομένα στο χώρο της διαφήμισης έχουν αλλάξει ριζικά. Αναμένεται με τη πάροδο του χρόνου να αντικαταστήσουν τα γνωστά παραδοσιακά μέσα. Αυτό συμβαίνει διότι οι επιχειρήσεις έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν αρκετά οφέλη με τη χρήση της online ad. Για παράδειγμα, οι διαφημίσεις αυτές είναι περισσότερο αποτελεσματικές καθώς πραγματοποιείται καλύτερη στόχευση και δίνεται η δυνατότητα πλέον να υπάρξει διαδραστικότητα για αποδοτικότερη επικοινωνία. Ακόμη, σε πολλές περιπτώσεις η online ad είναι χαμηλότερου κόστους, κάτι που δεν αφήνει ανεπηρέαστες τις περισσότερες επιχειρήσεις.

    -Ο λόγος που επέλεξα το συγκεκριμένο μάθημα ήταν για να κατανοήσω και να εκπαιδευτώ στη χρήση των νέων αυτών τεχνολογιών διαφήμισης που αποτελούν το μέλλον του συγκεκριμένου κλάδου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Με την εξέλιξη της online διαφήμισης και των social media οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις βρέθηκαν αντιμέτωπες με μία μεγάλη πρόκληση. Να παίξουν στο ίδιο "τραπέζι" ίσος προς ίσο. Μπόρεσαν πλέον να διαφημιστούν και να παρουσιάσουν την επιχείρησή τους στο διαδίκτυο σε ένα νέο κοινό που έτοιμο να υποστηρίξει εταιρίες που κινούνται στο χώρο του Digital. Το χαμηλό κόστος της online διαφήμισης και δη των text ads έδωσε την δυνατότητα σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να προβληθούν στο internet στοχεύοντας σε συγκεκριμένο κοινό, χωρίς απώλειες του ήδη μικρού διαφημιστικού budget και βλέποντας άμεσα και μετρήσιμα αποτελέσματα, κάτι που δεν μπορεί να τους προσφέρουν τα παραδοσιακά μέσα. Οπότε, ακολουθώντας το νέο επιχειρηματικό μοντέλο της online διαφήμισης μπόρεσαν όχι μόνο να διαφημιστούν αλλά και να μιλήσουν με το κοινό τους μέσω social media, blogs και sites. Αυτός ο ανοιχτός διάλογος παρουσιάζει την πελατοκεντρική τους διάσταση και ότι αυτές οι επιχειρήσεις έχουν ξεφύγει από το μοντέλο η επιχείρηση πουλάει στον πελάτη και έχουν μετατοπιστεί στο η επιχείρηση "ακούει" τον πελάτη.

    Ο λόγος που επέλεξα αυτό το σύντομο μάθημα είναι γιατί βλέπω τη σταδιακή εξαφάνιση των παραδοσιακών μέσων ως πηγές διαφήμισης και η άνθιση των νέων μέσων και τεχνολογιών είναι κάτι που αντιμετωπίζουμε ήδη και θέλω να το κάνω όσο πιο επιτυχημένα γίνεται. Πρέπει να είμαστε έτοιμοι για την νέα εποχή του web και αυτό το μάθημα αποτελεί ένα βασικό ξεκίνημα.

    Σειραγάκη Κλειώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτό που κρατάω σαν key point είναι ότι η ηλεκτρονική διαφήμιση δίνει τη δυνατότητα σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται τοπικά με μικρή επένδυση (και ελέγξιμη) να προβληθούν σε διεθνές επίπεδο. Αυτό σα γεγονός δημιουργεί μοχλό ανάπτυξης για τις μικρές ελληνικές επιχειρήσεις που θα επιθυμούσαν να διευρύνουν τις εμπορικές τους δραστηριότητες στο εξωτερικό. Ευρύτερα το online περιβάλλον μπορεί να ενισχύσει την οικονομία το θέμα είναι αν οι ελληνικές επιχειρήσεις ακόμα και σήμερα έχουν στελέχη με τέτοια κατάρτιση ώστε να μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη νέα τεχνολογία ως εργαλείο..

    Η επιλογή του μαθήματος έγινε για λόγους επαγγελματικού ενδιαφέροντος για το digital marketing ευρύτερα. Υπάρχουν εξελίξεις σε αυτό τον τομέα στην εταιρεία που εργάζομαι, στις οποίες θα ήθελα να συμμετέχω. Οι σχετικές γνώσεις μπορεί να αποτελέσουν εφόδιο για μία προσωπική επιχειρηματική προσπάθεια μακροπρόθεσμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Χατζηθεοδώρου Μάνος27 Ιουλίου 2012 στις 11:55 μ.μ.

    Επέλεξα το συγκεκριμένο μάθημα γιατί θεωρώ ότι θα μου προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με το χώρο της διαφήμισης και ειδικότερα με την online διαφήμιση. Η online διαφήμιση αποτελεί το μέλλον στο χώρο και για να επιτύχουμε τους στόχους μας οφείλουμε να συμβαδίσουμε με τις εξελίξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να εκμεταλλευτούν τα πλεονεκτήματα της online διαφήμισης και να ανταγωνιστούν επάξια μεγαλύτερες επιχειρήσεις.
    Τα πλεονεκτήματα μιας Online διαφήμισης είναι: 1)το χαμηλό κόστος δημιουργίας και προβολής, β) το ευρύ κοινό στο οποίο απευθύνεται,γ)η καλύτερη στόχευση βάσει των αναγκών των χρηστών και δ)το γεγονός ότι τα αποτελέσματά της είναι πλήρως μετρήσιμα και διαφανή.
    Όλα αυτά παρέχουν σε μία μικρομεσαία επιχείρηση τη δυνατότητα δημιουργίας αναγνωρισιμότητας του προϊόντος/υπηρεσίας που προσφέρουν, αύξησης του πελατολογίου και των πωλήσεων και δημιουργίας εσόδων.


    * το συγκεκριμένο μάθημα το επέλεξα γιατί δεν είχα διδαχθεί ποτέ στο παρελθόν αντίστοιχες έννοιες και ορολογίες. θεωρώ ότι ένα μάθημα σύγχρονο, επίκαιρο και φέρνει τον φοιτητή σε επαφή με γνώσεις που του είναι άκρως απαραίτητες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Οι τρεις παράγοντες που με οδήγησαν στην επιλογή του μαθήματος είναι α)Να μάθω ποιές είναι οι νέες μορφές διαφήμισεις στο on line κομάτι κυρίως μέσω του internet β)Να μάθω τα επιχειρηματικά μοντέλα και τους τρόπους χρέωσης προκειμένου να είμαι σε θέση να πουλήσω ή να αγοράσω τέτοιου είδους διαφημίσεις στο άμεσο μέλλον και γ) να καταλάβω ποια είναι η διαφορά με την υπάρχουσα παραδοσιακή προκειμένου να κατονοήσω που θα κινηθεί η αγορά τα επόμενα χρόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Οι λόγοι που με ώθησαν στην επιλογή του συγκεκριμένου μαθήματος (Νέες Τεχνολογίες στη Διαφήμιση)απορρέουν από την απαιτήσεις και τις εξελίξεις της σημερινής πραγματικότητας. Τα νέα δεδομένα στον χώρο του διαδικτύου αντανακλούν πάνω στο φάσμα της κοινωνικής και επαγγελματικής ζωής και προσφέρουν μια σειρά από εφαρμογές που με την σειρά τους μεταφράζονται σε νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες.
    Το μάθημα προσπαθεί να μεταφέρει την κατάλληλη τεχνογνωσία, προκειμένου να μπορεί ο φοιτητής να αποκωδικοποιήσει την λειτουργία των νέων τεχνολογιών και να την χρησιμοποιήσει στην online διαφήμιση.

    Τάσος Καραμάνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Σίγουρα στις μικρές αλλά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις δίνεται η δυνατότητα μέσω της online διαφήμισης, περαιτέρω προβολής και σε περιπτώσεις που κάτι τέτοιο δεν θα ήταν εφικτό, λόγω του υψηλού budget που απαιτεί η παραδοσιακή διαφήμιση.

    Σημαντικό είναι ότι πλέον, δεν υφίσταται λόγος για φυσική υπόσταση / τοποθεσία καταστήματος σε κεντρικό σημείο, εφόσον μέσω της online προβολής καταργούνται και ανατρέπονται τα μέχρι τώρα δεδομένα.
    Η online διαφήμιση παρέχει τη δυνατότητα για μετρήσιμα αποτελέσματα, είναι cost effective, άμεση και στοχευμένη και πλέον δεν περιορίζεται σε εθνικά σύνορα.

    Όπως τόνισε και ο υπεύθυνος επικοινωνίας της Google B. Novick, το κόστος των
    διαφημίσεων υπολογίζεται με το cost per click, δηλαδή σύμφωνα με το κατά πόσο οι χρήστες-καταναλωτές κλικάρουν και βλέπουν τελικά τη διαφήμιση, κάτι το οποίο παρέχει άμεσα αποτελέσματα.

    Ο λόγος που επέλεξα το συγκεκριμένο μάθημα είναι ότι αναγνωρίζω πλέον ότι οι τρόποι διαφήμισης έχουν αλλάξει και υπάρχει ιδιαίτερη μεταστροφή στο περιβάλλον του web. Σκοπός μου είναι τα αποκομίσω όσα περισσότερα μπορώ, καθώς θα με βοηθήσουν περισσότερο στον τομέα που εργάζομαι καθώς επίσης πιστεύω ότι θα μπορέσω να γίνω περισσότερο αποτελεσματική και proactive σε θέματα που άπτονται άμεσα με αυτό που ασχολούμαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. δυστυχως δεν μπορώ να δω το βιντεάκι όμως θεωρώ πως το ίντερνετ δίνει τη δυνατότητα και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις αλλά και στις μεγαλες να είναι γενικά σε εγρήγορση. το ίτνερνετ είναι για όλες τις επιχειρησεις η μεγαλύτερη διαφήμιση που θα μπορούσε να υπάρχει.
    διάλεξα αυτό το μάθημα γιατί θα με βοηθήσει να είμαι αντάξιο μέλος της εταιρείας που εργάζομαι και να βοηθήσω και γω΄όσο μπορώ με τις ιδέες μου για την προώθηση διαφημήσεων μέσω ίντερνετ. και υστερώ γενικά στο κομμάτι της πώλησης και θέλω να γίνω καλύτερη και εμπειρότερη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή