26 Ιουλ 2013

Ιστορίες αναζητήσεων

Στη διαφήμιση πάντα μια καλή ιστορία έχει δύναμη και αμεσότητα. Όταν όμως την ιστορία αυτή τη διηγείται μια από τις μεγαλύτερες τεχνολογικές εταιρείες του κόσμου όπως η Google, τότε γίνεται μια ιστορία τεχνολογίας και έρωτα. Και τι έρωτα, στη πόλη του φωτός.
 
Η ιστορία ξεκινά στο Παρίσι, όπου ο φίλος μας πάει για σπουδές. Και σύντομα βρίσκεται παντρεμένος με μια γαλίδα, που συνάντησε στο καφέ, δίπλα στο Λούβρο. 
Ο λόγος για την διαφήμιση της Google με τίτλο "Parisian Love". Μπορείτε να δείτε την ίδια τη διαφήμιση στο Youtube στη διεύθυνση: http://www.youtube.com/watch?v=nnsSUqgkDwU.

Τι λέτε, Οι ιστορίες αναζήτησης (search stories) της Google βασίζονται στο παλιό μοντέλο της διαφήμισης; Ή όχι. Και γιατί;
"


8 σχόλια:

  1. Το διαφημιστικό μοντέλο του Internet αποτελεί προέκταση του παραδοσιακού διαφημιστικού μοντέλου εκπομπής μέσου. Το μέσο που εκπέμπει, η ιστοσελίδα στη προκειμένη περίπτωση, προβάλει περιεχόμενο και υπηρεσίες σε συνδυασμό με διαφημιστικά μηνύματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για να ανήκει μια διαφήμιση στο παλιό μοντέλο θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από interrupt και repeat, δηλαδή αναγκαστική διακοπή της ροής αυτού που παρακολουθεί ο ακροατής κάποια δεδομένη χρονική στιγμή, με σκοπό να προβληθεί η διαφήμιση που στην προκειμένη περίπτωση θα ήταν η ιστορία αναζήτησης. Αυτό, όμως, δε συμβαίνει καθώς αποτελεί μια online διαφήμιση η οποία υλοποιείται μέσω του μοντέλου on demand αφού αυτή παρουσιάζεται όταν ο χρήστης αναζητήσει τη σχετική αυτή ιστορία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι ιστορίες αναζήτησης αναφέρονται από την ίδια την google ως: 'τα όνειρα, οι στόχοι, οι ανακαλύψεις, οι εφευρέσεις' ορισμένων απλών ανθρώπων που οι πληροφορίες που έλαβαν (μέσω της google) τους βοήθησαν να τα πραγματοποιήσουν!
    (πηγή: http://www.google.gr/intl/el/insidesearch/stories/)

    Το video που μόλις είδαμε είναι ένα διαφημιστικό για να ενισχύσει την εικόνα της τονίζοντας τις δυνατότητες της μηχανής αναζήτησης και να αυξήσει το awareness για το τι μπορεί να πετύχει ο άνθρωπος που έχει πρόσβαση σε όλες αυτές τις πληροφορίες.

    Όπως ο τρόπος που προωθήθηκε το διαφημιστικό αυτό video δεν φαίνεται.

    Για να γνωρίζουμε εάν είναι Interupt & repeat πρέπει να δούμε που προβλήθηκαν - ανεβάστηκαν. Εάν μπήκαν σε ένα site που διέκοπταν τη φυσική ροή του περιεχομένου του και δεν υπήρχε δυνατότητα να το διακόψεις, τότε θα ήταν σύμφωνα με το παραδοσιακό μοντέλο.

    Εάν προκαλούσε τη διάδραση από τον καταναλωτή είναι σύμφωνα με το νέο μοντέλο. Ώς ένα μέρος από μία ολόκληρη ενότητα 'τα μυστικά της αναζήτησης' και βάζοντας απλούς ανθρώπους να συμμετέχουν, σε κάνει μέρος μίας κοινότητας και καλύπτει την πληροφοριακή σου ανάγκη.

    Εκτιμώ ότι ανήκει στο νέο μοντέλο διαφήμισης και μάλιστα στην κατηγορία 'engagement', γιατί καταφέρνει να δώσει τις πληροφορίες που θέλει με το να εμπλέξει τον καταναλωτή ψυχαγωγόντας τον, δημιουργώντας υψηλή ανάμειξη με τη μάρκα και έντονη συναισθηματική σύνδεση, σφού η ιστορία που χρησιμοποιεί είναι γλυκιά και τρυφερή ('σημαδιακές' λέξεις-κλειδιά που συνοδεύονται από αντίστοιχους τρυφερούς ήχους).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι μηχανές αναζήτησης αποτελούν ένα από τα βασικότερα εργαλεία ηλεκτονικής διαφήμισης! Όπως είδαμε και στο video κάτα την αναζήτηση πληροφοριών ύπάρχει μεγάλη εμπλοκή του χρήστη. Η επικοινωνία ανάμεσα στη μηχανή και τον χρήστη είναι αμφίδρομη. Όμως θα μπορούσαμε να πούμε οτι τα banners και τα video που εμφανίζονται σε κάποιες περιπτώσεις ανάλογα με το περιεχόμενο της αναζήτησης μπορούν να αποτελέσουν στοιχεία παλαιού μοντέλου-interrupt and repeat διαφήισεις εάν απλά προβάλλουν τη διαφήμιση και δεν επιδιώκουν τη συμμετοχή του χρήστη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το παλιό μοντέλο διαφήμισης βασίζεται στο μονόδρομο μοντέλο επικοινωνίας που χαρακτηρίζει τα παραδοσιακά μέσα, δηλαδή το μοντέλο "one to many". Ενώ, αντίθετα, το νέο μοντέλο της διαφήμισης χαρακτηρίζεται από τη διαδραστικότητα του χρήστη και από το μοντέλο "many to many".

    Συγκεκριμένα στα search stories της google, δίνεται η δυνατότητα στους ίδιους τους χρήστες να δημιουργήσουν και να δημοσιεύσουν τις δικές τους ιστορίες μέσω του google search stories video creator.

    Αυτό τους δίνει τη δυνατότητα να εμπλακούν στη διαδικασία (engagement model) και να συμμετέχουν έτσι σε ένα μοντέλο "many to many", καθώς όχι μόνο παρακολουθούν τα βίντεο των άλλων χρηστών, αλλά δημιουργούν και τα δικά τους βίντεο, τα οποία δημοσιεύονται στο Youtube και κατόπιν σχολιάζονται από τους χρήστες, με αποτέλεσμα να υπάρχει διαδραστικότητα μεταξύ τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μέσω των ιστοριών αναζήτησης,η Google δίνει την δυνατότητα στους χρήστες να δημιουργήσουν την δική τους ιστορία με βάση τα keywords που θα χρησιμοποιήσουν. Ώς αποτέλεσμα, δημιουργείται το νέο μοντέλο διαδικτυακής διαφήμισης "Engagement model" διότι δίνει κίνητρο στους χρήστες να συμμετάσχουν μέσω της δημιουργίας video με τις ιστορίες τους δημόσια στο YouTube.Με αυτόν τον τρόπο, η εμπλοκή των καταναλωτών γίνεται μέσω μιας πειθαρχημένης διαδικασίας η οποία συμβαδίζει με την επίτευξη συγκεκριμένων και καθορισμένων στόχων της Google ως brand και καταφέρνει τόσο να τους ενημερώσεικαι εκπαιδεύσει όσο και να τους ψυχαγωγήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κατά την άποψή μου, χρησιμοποιείται το αμφίδρομο μοντέλο επικονωνίας το οποίο εντάσεται στο νέο μοντέλο διαφήμισης, γιατί υπάρχει μια διαδραστικότητα επειδή οι χρήστες σχολιάζουν την ιστορία τους και επίσης συνομιλούν μεταξύ τους δημιουργόντας έτσι μια αλληλεπίδραση. Ενώ το παλιό μοντέλο δεν εμπεριέχει την διαδραστικότητα και έχει έντονο το στοιχείο του interrupt and repeat κάτι το οποίο δεν συμβαίνει στη συγκεκριμένη περίπτωση, γιατί δεν υπάρχει κάποια διακοπή προκειμένου να προβληθεί διαφήμιση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Προσωπικά πιστεύω πως οι ιστορίες αναζήτησης της Google βασίζονται στο νέο μοντέλο διαφήμισης, καθώς ξεφεύγουν από το τετριμμένο "interupt and repeat" που χαρακτηρίζει το παλιό μοντέλο διαφήμισης, επιδιώκοντας την ουσιαστική εμπλοκή και διάδραση του χρήστη. Συγκεκριμένα, το μοντέλο που ακολουθεί η Google είναι το engagement model, καθώς δίνει την δυνατότητα στους χρήστες να εμπλακούν αποκαλύπτοντας την δική τους ιστορία αναζήτησης, στοχεύοντας έτσι στο χτίσιμο συναισθηματικού δεσίματος του χρήστη με την Google και στο να καταστούν ουσιαστικά οι χρήστες brand ambassadors. τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η Google πολύ έξυπνα εκμεταλλεύτηκε και τις πέντε διαστάσεις της διαδραστικότητας, αξιοποιώντας αποτελεσματικά το σημαντικότερο πλεονέκτημα της online διαφήμισης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή