12 Ιουλ 2013

"Ο browser που αγαπάς να μισείς"


Πριν από λίγο καιρό ξεκίνησε η καμπάνια για τον νέο Internet Explorer της Microsoft. Με τίτλο "Ο browser που αγαπάς να μισείς", η καμπάνια δείχνει ότι δεν φοβάται να δεχτεί κριτικές κι επομένως ότι είναι έτοιμη να ξεκινήσει διάλογο με τους χρήστες των προϊόντων της Microsoft.

Η διευθύντρια μάρκετινγκ και υπεύθυνη για την συγκεκριμένη καμπάνια δήλωσε πως η υποδοχή του κοινού υπήρξε εντυπωσιακή. Η καμπάνια αν και τρέχει μόλις ένα χρόνο, περισσότερο από 35 εκατομμύρια έχουν δει πλήρως το κεντρικό video, με συνέπεια να εκτιμά ότι εκτός από νέους πελάτες, η Microsoft έχει επανασυνδεθεί με πολλούς από τους παλαιούς της πελάτες.

Μπορείτε να δείτε το τηλεοπτικό διαφημιστικό της καμπάνιας αυτής στο youtube στην διεύθυνση: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qkM6RJf15cg, και να επισκευθείτε το site της  καμπάνιας στην διεύθυνση http://www.browseryoulovedtohate.com/

Μπορούμε να θεωρήσσουμε ότι η ανταπόκριση του κοινού στην νέα αυτή καμπάνια της Microsoft, οφείλεται στην υιοθέτηση του διαδραστικού (interactive) μοντέλου επικοινωνίας από μέρους της, στην επαφή με τους πελάτες της, παλιούς και νέους;


6 σχόλια:

  1. Πρόκειται για μια ιδιαίρερη καμπάνια η οποία χρησιμοποιεί το στοιχείο του χιούμορ μέσω αυτοσαρκασμού(οξύμωρο slogan)και αμφίπλευρων μηνυμάτων.Στόχος της είναι να προσελκύσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον του χρήστη και να αυξήσει την ισχύ και την αξιπιστία του κόσμου απέναντι στον νέο browser της Microsoft,δεδομένου οτι η Microsoft γνωρίζει τις ελλείψεις και είναι έτοιμη να τις αλλάξει.Επιπλέον,είναι σημαντική η συμβολή της δημιουργίας σελίδας με tweets,σχόλια και δηλώσεις για την χρήση του νέου διαφημιζόμενου browser ωστέ να γίνει πιο ενεργός ο υποψήφιος χρήστης.Όλα τα παραπάνω, δίνουν την δυνατότητα μεγαλύτερης ανταπόκρισης του κοινού λόγω του interactive μοντέλου που χρησιμοποιείται καθώς παρατηρείται πως εφαρμόζονται οι 5 διαστάσεις που διδαχθήκαμε:playfulness,choice,connectedness,information collection,reciprocal communication.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θεωρώ πως η ανταπόκριση του κοινού στη νέα αυτή καμπάνια, έχει σχέση με το διαδραστικό μοντέλο της επικοινωνίας της, γιατί η διαδραστικότητα έχει σχέση με με την εμπλοκή του κοινού. Αυξάνοντας το βαθμό εμπλοκής του κοινού τους δείχνουν ότι λαμβάνουν σοβαρά υπόψιν τη γνώμη τους και άρα αυξάνει το engagement.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σε μία πρώτη ανάγνωση θα λέγαμε πως ναι το γεγονός ότι η εταιρεία επιτρέπει μία αμφίδρομη σχέση με το κοινό της είναι αυτό που οδήγησε στην επιτυχία και αύξησε την εμπλοκή αυτού με τη μάρκα και τη διαφήμισή της.

    Ωστόσο, τα μηνύματα που εμφανίζονται στην ειδική σελίδα που δημιουργήθηκε κατά τη γνώμη μου δεν αντιπροσωπεύουν απόλυτα τη γνώμη των καταναλωτών, οι οποίοι δεν φαίνεται επίσης να έχουν εμπλακεί ιδιαίτερα με αυτά (πχ. να τα έχουν σχολιάσει, να έχουν εκφράσει και τη δική τους γνώμη κλπ).

    Το γεγονός αυτό με οδηγεί στο συμπέρασμα ότι μπορεί η επιτυχία της συγκεκριμένης εκστρατείας να μην οφείλεται στη διαδραστικότητα αυτής, αλλά στον ενδιαφέροντα και ασυνήθιστο τίτλο της που αποτελεί ένα ερέθισμα για να παρακολουθήσει κανείς τη διαφήμιση της εταιρείας.

    Βέβαια μπορεί και να είμαι λάθος :)
    Πάντως η σελίδα τους σε μένα "παίζει" καλύτερα σε Mozilla!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η επιλογή του διαδραστικού μοντέλου επικοινωνίας ήταν ορθή στη συγκεκριμένη καμπάνια. Αυτό που ήθελε να δείξει ήταν ότι δε φοβάται να δεχτεί κριτικές για το νέο Internet Explorer της Microsoft, μέσω της χρήσης ενός μονόδρομου μοντέλου επικοινωνίας δε θα το επιτύγχανε αυτό. Με τη δυνατότητα δημιουργίας σχολίων, tweets παρατηρούμε να υλοποιείται η αμφίδρομη επικοινωνία και έτσι οι χρήστες μπορούν να εκφράσουν τη γνώμη τους στην ιστοσελίδα της καμπάνιας.

    Ο λόγος, όμως, για τον οποίο επισκέπτονται τη συγκεκριμένη σελίδα και αυτό που τους προσελκύει είναι ο ίδιος ο τίτλος της καμπάνιας. Επομένως, το κοινό ανταποκρίνεται στο ερέθισμα που του δημιουργεί ο τίτλος. Η διαδραστικότητα που χαρακτηρίζει την προβολή της ιστοσελίδας, όσον αφορά τον τρόπο παρουσίασης του ποιοι είναι οι λόγοι που ο Internet Explorer είναι "Ο browser που αγαπάς να μισείς”, κάνει το κοινό να ανταποκρίνεται στη νέα αυτή καμπάνια και παράλληλα ψυχαγωγείται και διασκεδάζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κατά την γνώμη μου η Microsoft, δεν χρησιμοποιεί τι διαδραστικό μοντέλο, καθώς δεν υπάρχει πλήρης εμπλοκή του χρήστη (πχ να μπορεί να κάνει customization στον browser, μέσω της ιστοσελίδας ή να δημιουργήσει κάποιο extension το οποίο εν συνεχεία θα αποτελεί μέρος του ΙΕ). Ουσιαστικά το μοντέλο που χρησιμοποιεί η Microsoft είναι μονόδρομο, καθώς αυτό που κάνει είναι να στείλει μήνυμα στους καταναλωτές οι οποίοι στην συνέχεια θα δώσουν κάποιο feedback υπό την μορφή download του IE ή εμπλοκής στις προωθητικές ενέργειες του site, χωρίς καμία περαιτέρω συνέχεια στην επικοινωνία.

    Κατά την γνώμη μου η επιτυχία της εν λόγω καμπάνιας οφείλεται κυρίως στην επίκληση στο συναίσθημα (επιστροφή στα 90’s, στην εποχή της αθωότητας για τους 25+ χρήστες), καθώς και στον έξυπνο τίτλο της καμπάνιας, ο οποίος κινεί την περιέργεια ("Ο browser που αγαπάς να μισείς").

    ΑπάντησηΔιαγραφή